torsdag 15 mars 2012

För Er som någonsin har tvivlat

på att yoga kan vara jobbig, kan jag berätta att den kan vara grymt tuff. Det har känts så de flesta gångerna jag besökte en yogaklass, och gårdagens pass var ännu ett exempel på det. Resultatet av träningen är idag träningsvärk på följande ställen: axlarna, armarna, runt skulderbladen, de sneda och de raka magmusklerna, korsryggen samt ländryggen. Underbart skön känsla!

Självklart är den också bra för balans och rörlighet och yogan kan göra oss avslappnade. Men vill man, så kan man även få upp flåset om man t.ex. gör många solhälsningar på raken med ett högt tempo. Naturligtvis kan yogan inte jämföras med en löprunda eller en tuff cykeltur när det handlar om kondition, men hjärtat får ändå arbeta och musklerna utmanas ordentligt.

Jag tycker att ni borde ge yogan en ärlig chans!  Det var bara det jag ville säga ;o). 

Nu ska jag stänga av datorn, lämna skolan och äta middag med V.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Haha känns som att det var en direkt "pik" till mig, okej säger jag då! Jsg ska följa med dig på Yoga någon gång :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Szilvia!

    Jag hade totalt missat min morgonsolens mail, har inte varit inne på år och dar! Men nu har jag skrivit till dig!

    Kram
    Emilia

    SvaraRadera