söndag 4 mars 2012

Solig lördag


Började gårdagen med att njuta av solstrålarna som lyste upp hela lägenheten och gav riktiga vårkänslor. Jag tog också en portion flytande D-vitamin (som jag hämtade tillsammans med andra nyttigheter i fredags) till frukosten och den smakade faktiskt riktigt bra.

Kokoschipsen och mellanmålet kommer också
att testas de kommande dagarna.

Lördagsförmiddagen ägnade jag sedan åt att lata mig och verkligen ta det lugnt. Till lunch åt vi en god ägg- och tonfiskröra, sedan blev det lite motion på eftermiddagen. Jag promenerade/joggade inomhus i 90 minuter med en maxpuls på 179 och en snittpuls på 152. Kaloriförbrukningen landade på hela 1205 kcal.

Efter det var det inte helt fel att äta en god lasagne med massor av sallad på familjemiddagen. Det kändes också helt okej att tacka ja till ett glas rött vin samt en bit kladdkaka under kvällen.

Om kladdkakan inte har förbränts tills nu, så tänker jag förbränna alla kalorier den innehöll idag. En långpromenad står på schemat efter lunchen och jag ser fram emot att plocka fram stavarna och få lite frisk luft.

Nu borde jag komma på vad vi ska äta till lunch så jag ska kolla runt i köket... 

Vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar