söndag 4 mars 2012

Promenadveckan


Denna vecka lyckades jag äntligen röra på mig några gånger. Jag hade både tid och ork för att göra det och det har känts positivt. Total 273 minuter ägnade jag åt att träna min kropp.

Två gånger var jag ute och gick i raskt tempo med stavarna som resulterade i totalt 20,04 km ;o) och en hel del frisk luft som lungorna belönades med. Det blev också en omgång promenad/jogging inomhus med några spurter emellan. 3150 kalorier lyckades jag förbränna de senaste sju dagarna och hoppas kunna fortsätta på ungefär samma nivå under våren. Fast det kan bli svårt nästa vecka.

Detta pga det enda negativa med den gångna vecka: mina hälar av någon anledning har blivit helt förstörda. :o( Det kan vara jobbigt att göra något där man måste gå/hoppa/springa/dansa när man har blåsor som täcker större delen av hälarna, så jag får kanske planera in en yogavecka...

1 kommentar: