lördag 31 mars 2012

Vad ska jag välja för rubrik?


Ibland är det svårt att veta vad som sammanfattar det man tänker skriva om bäst. För det finns en del idag eftersom jag inte har hunnit skriva på länge.

Det har varit en stressig period och när vi kl 17 i torsdags kände att vi har gjort alla diagram, ritningar och perspektivbilder som vi hade planerat visa på kritiken då skulle programmet som ska göra alla våra saker till en pdf-fil strula och det tog 4,5 timme att pdf:a allt. Irriterande att sitta framför datorn och inte kunna göra något själv. Timmar som jag istället hade kunnat använda t.ex. för att få ut veckans stress och irritation på en mits i gruppträningslokalen.

Men det kunde jag alltså inte göra. Inte blev det något pass igår heller. Däremot hade vi kritik i skolan i fredags där vi hade jätteintressanta diskussioner och fick några bra idéer inför nästa projekt där vi individuellt kommer att få zooma in på var sitt område från det gångna projektet. Så på ett sätt kan jag lägga grupparbetet bakom mig vilket känns skönt, men en liten del följer med till de följande åtta veckorna.

Veckor då jag verkligen måste ta tag i en hel del. Jag kan inte fortsätta jobba så mycket som jag hade gjort på sistone. Åtta timmar om dagen borde räcka och då kan jag även hinna träna vilket jag inte riktigt gjort de senaste veckorna. Den här veckan har jag bara kört ett pass och det var cirkelträningen i morse.

55 minuter på olika stationer med svett i ögonen. Maxpuls över 200, snittpuls på 148 och en kaloriförbrukning på 678 kcal. Dessutom säkert träningsvärk imorgon då jag också kommer att börja laga maten igen. Det är något som jag inte har hunnit göra... så jag har inte haft tillräckligt mycket kontroll över vad jag stoppat i mig. Men det ska jag alltså försöka ändra på.

Hoppas också slippa ta värktabletter i fortsättningen. Huvudvärk har jag haft nästan konstant, och i torsdags bestämde även en visdomstand sig för att orsaka smärta genom att försöka komma upp. Varför ska jag ha en ny visdomstand? Jag var ju tvungen att dra ut den förra för bara några månader sedan. Det finns ingen plats för och inte någon användning av den här nya heller.
 
Nja, nu tänker jag inte klaga mer, ska ställa mig framför spisen istället! ;o)

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar