söndag 18 mars 2012

Min klasskamrat hade kanske rätt


när hon häromdagen sade att jag var konstig som hade flyttat från varma Ungern till kalla Sverige. I fredags satte jag mig på ett flygplan till Ungern för en helg med familjen och landade i den riktiga våren. Endast en tunn tröja behövdes för att jag skulle tycka att jag varken frös eller blev för varm på dagen.
 
På kvällarna sjunker temperaturen fortfarande ganska mycket men under dagarna blir det riktigt varmt. Igår blev det faktiskt ännu bättre än i fredags! Det var svensk sommar som Ni ser:


När vinden blåste lite, kändes det kanske inte som att det var hela 27 grader, men runt 23 var det säkert så jag gick runt barfota i trädgården och efter lunchen lade jag míg i en solstol för att ta en tupplur. Underbart!



Under de här dagarna har jag också hunnit med manikyr och pedikyr samt en härlig thai massage. Och för att inte bara lata mig var jag på en promenad med hunden i morse. Vi gick 7,04 km på 1 timme 12 minuter och 42 sekunder. Första och sista kilometern var långsammast trots att vi faktiskt spurtade i slutet med en fart på 15,9 km/h. Anledningen till att det annars gick så sakta på den sträckan var att det ju var närmast hem så vi (läs hunden, Kófic) var tvungna att nosa på allting och markera hela tiden…

Vad det gäller hela rundan höll vi inte heller någon jättefart, men det räckte med en snitthastighet på 5,81 km/h för att jag skulle ha en snittpuls på 134. Kaloriförbrukningen blev 730 kcal denna fina söndagsmorgon.

Jag har självklart också njutit av mammas goda maträtter men idag kommer vi att äta lunch på restaurang för att hon också ska få ta det lugnt lite. Det börjar bli dags att klä på mig för vi har reserverat ett bord till 12.30.

Vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar