tisdag 27 mars 2012

Räknar


dagarna till sommarlovet. Men precis som vid viktminskning ska man ha delmål på vägen för att klara pressen. Mitt första är att överleva fram till kl 16 på torsdag. Då ska nämligen projektet som just nu tar upp alla mina vakna timmar lämnas in.

Det känns tufft, jag känner mig stressad och kroppen försöker också säga ifrån: nästan konstant huvudvärk trots värktabletter, en orolig mage som inte riktigt vet vad den vill och en rygg som inte mår bra av att sitta framför datorn hela dagarna. Tyvärr kan jag inte byta arbetsställning i skolan, trots att det vore skönt att kunna jobba stående ibland.

Känns tveksamt just nu, men jag hoppas att jag kommer att har lite ork kvar efter inlämningen på torsdag för att träna. Jag har lovat Veronica att visa mitt fighterface på en boxklass och det vill jag göra.

Efter slutkritiken på fredag är målet att hitta en bra plan för att klara terminens sista projekt som börjar på tisdag. Ett individuellt arbete vilket borde betyda att jag kan styra över min tid och att det kommer att finnas mer tid för träning. Balans kommer att vara nyckelordet för de sista åtta veckorna av denna termin. Måste hitta balansen mellan att göra ett bra jobb i skolan, hinna träna och vila ordentligt!

2 kommentarer:

  1. Vet hur det känns att sitta med ett projekt och deadline är lite för snart än senare.. :) kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Skönt att veta att man inte är ensam om det ;o)! Hoppas att du får en trevlig helg!

    SvaraRadera