onsdag 1 augusti 2012

31 juli och 1 augusti

31 juli blev en jättetrevlig dag den här gången också, precis som när vi gifte oss för två år sedan. Vi var bland annat i Gnesta och åt en god lunch på Gnesta strand med utsikt över Frösjön som jag tror att sjön heter. Mysigt!


1 augusti innebär att jag måste summera månaden som gick, och jag måste tyvärr konstatera att för första gången sedan jag började sätta upp distansmål för utomhusträningen, lyckades jag inte nå målet. Istället för 100 km blev det bara 82,04 km promenad/jogging/löpning/cykling under julimånad. Jag har inget att skylla på (kanske några kilometer på punkteringen när vi skulle cykla längre än vi till slut kunde) förutom att jag hade semester och slappnade av lite väl mycket.

Trots, eller kanske just på grund av, misslyckandet tänker jag satsa på 100 km i augusti också och visa för mig själv att jag visst kan fixa 10 mil på en månad som jag gjorde i juni.

Idag lär jag dock inte samla på kilometer. Det står annan sorts träning på schemat. Kl 11 ska vi vara i bollhallen och innan vi åker dit hämtar jag lite inspiration på SVT1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar