onsdag 8 augusti 2012

Tummen upp


för Aqua Cirkel. Det ger både jag och min man efter gårdagens besök i terapibassängen. Jag gillar cirkelträning, vilket Ni kanske har förstått... men under sommaren har jag inte haft möjlighet att köra. Passet sägs återkomma på höstschemat och det hoppas jag verkligen.

Medan jag väntar på att höstens pass ska komma igång v35, bestämde jag mig i helgen för att testa cirkel i vatten. Jag frågade Dennis om han var sugen på att följa med och det var han, så igår hoppade vi ner i det varma vattnet och körde först en 10 minuters uppvärmning, sedan 3 varv med 6 stationer i varje. Vid varje station hade vi 1,5 minut för att arbeta. Vi gjorde jättebra övningar för bålen, benen och även för armarna. Det var jobbigare än man trodde och nedvarvningen på slutet var välbehövlig för att få ner pulsen.

Jag gillade passet och kan tänka mig att gå på det flera gånger. Att sitta en liten stund i bastun efteråt var också riktigt skönt så det blev en lyckad kväll på Sydpoolen igår. Hoppas att jag kan gå dit ikväll också och träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar