måndag 20 augusti 2012

Laddar med korta tights och massor av vatten


Det är alltid viktigt att dricka mycket vatten för att ha en bra vätskebalans i kroppen, och det är jag faktiskt duktig på.


Men inför kvällens pass måste jag dricka ännu mer för det utlovas mycket svett.

Eftersom svettet kommer att rinna från första början och i 90 minuter framåt, rekommenderar de att man har så lite kläder på sig som möjligt, helst väldigt korta shorts och bara en sport-bh, ev. ett linne. 

Låren tycker jag inte alls om att visa upp, men jag bestämde mig ändå för att köpa något kortare tights än jag vanligtvis har på mig när jag tränar. Jag brukar ha ¾ tights men förra veckan investerade jag i ett par som faktiskt slutar ovanför knäna:

Bilden har jag lånat från Stadium.

Efter sommaren känner jag mig tyvärr inte bekväm med att visa magen heller, så det får bli ett linne på överkroppen även om det blir genomblött efter några minuter. Två handdukar och två vattenflaskor packade jag också ner bland träningskläderna och självklart allt som behövs för att kunna duscha efter passet.
 
Jag börjar känna mig riktigt laddad! Det ska bli spännande att testa något nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar