torsdag 2 augusti 2012

Partygirl, groda, varg


Sh´bam var första passet ikväll. En klass som jag inte hade deltagit i tidigare och som jag lär behöva testa flera gånger för att verkligen kunna njuta av. Så här för första gången kändes koreografierna något ologiska på vissa ställen: konstiga stegkombinationer, steg och hopp i mellantakter, samt rörelsekombinationer som inte kändes naturliga för kroppen. Musiken var stundtals väldigt snabb vilket gjorde att man inte kunde ta ut rörelserna ordentligt. Farten kunde man alltså inte klaga på och jag fick upp pulsen (max: 158, snitt 140) och svettades ordentligt.

Men stundtals skulle man förställa sig som en partygirl eller stjärna och göra heta moves, något som inte riktigt passar mig... jag känner mig inte det minsta sexig, framför allt inte nu efter viktuppgången under semestern, men jag kanske kommer att lyckas få fram stjärnan i mig någon gång. Några chanser måste jag ge passet innan jag bestämmer mig för om det hamnar bland klasserna som jag regelbundet kan tänka mig att besöka.

Däremot är KundaliniYoga en klass som jag säkert kommer att fortsätta gå på med jämna mellanrum eftersom den var så bra idag också. Vi jobbade med vår energi denna torsdagskväll. Fick bland annat göra grodan 26 gånger vilket var en utmaning för både låren och vaderna. Eldandning gjorde vi också som sägs kunna frigöra den naturliga energin i hela kroppen.

Innan yogan åt jag en liten proteinbar för att orka hela vägen och efter yogan skulle jag ha duschat och bastat på Sydpoolen. Men trots att jag laddade med ett mellanmål efter Sh´bam var jag hungrig som en varg när jag rullade ihop min yogamatta så jag bestämde mig för att gå hem istället för att få i mig något så snabbt som möjligt. Ätit har jag gjort, men fastnade sedan framför OS-sändningen från simarenan där László Cseh skulle tävla för Ungern (och vann bronset på 200 m medley) och har därför inte kommit till badrummet. Det borde jag göra så snart som möjligt för jag doftar inte direkt gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar