onsdag 1 augusti 2012

Man får inte hoppas...


... på att bollen som har slagits av motståndaren ska landa utanför banan i badminton. Börjar man hoppas, då har man insett att bollen visst kommer att träffa golvet innanför linjerna och när man förstått det är det antagligen för sent för att hinna. Det är var jag fick klart för mig medan vi spelade badminton i bollhallen idag. Man ska alltid vara beredd på att slå tillbaka en boll precis som de två duktiga tjejerna Tai Tzu Ying och Li Xuerui som jag såg spela i OS i förmiddags gjorde.

Det står naturligtvis inte lika mycket på spel när Dennis och jag spelar, men det är ju alltid roligt när vi kan spela några långa och spännande bollar som vi inte förlorar pga att vi hoppades istället för att agera. Att vi samtidigt som vi har kul när vi spelar badminton, också tränar är ju riktigt positivt. För mig innebar det 60 minuter långa passet en snittpuls på 135 och en maxpuls på 157, samt 610 förbrända kalorier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar