torsdag 30 augusti 2012

Nummerlappsutdelning och expo


Efter skolan åkte jag till Stadion för att träffa Veronica. Därifrån gick vi tillsammans för att hämta våra nummerlappar inför loppet i övermorgon.

Men det handlade inte bara om att gå dit och ta nummerlappen utan de hade också ordnat en utställning där olika företag visade upp sina produkter. Vi tittade på löparkläder, provade otroligt sköna bh:ar (både vanlig och sport, som dock kostade för mycket för att jag hade haft råd att köpa), smakade på bars, Risentas bröd och lax från Falkenbergs lax, samt Special K med smoothie/naturell yoghurt och frysta bär.

Veronica
Vi pratade också om löpträning med några representanter från Team Stockholm Maraton, köpte var sin snygga T-shirt med texten Tjejmilen (bild kommer senare) och blev lite sugna på en massage. Men tyvärr gick tiden alldeles för fort och vi hann inte göra det. Istället begav oss till tunnelbanan.

Då hade vi båda blivit rätt hungriga och så fort vi satte oss på pendeltåget började jag gräva i goodiebagen som vi också fick med oss för att hitta något ätbart. Som tur var hittade jag lite mellanmål från Allévo som kanske inte var världens godaste men lugnade ner min hungriga mage något.


Väl hemma hittade jag några fler saker i goodiebagen: varuprover, en bok, det senaste numret av Tara och tidningen Runners Coach Woman som jag flera gånger hade varit på väg att köpa de senaste veckorna. Tur att jag inte gjorde det, för nu fick jag den ju gratis! (Eller nja, jag betalade ju anmälningsavgiften till loppet, men ändå...)


Nu gäller det bara att klara av loppet som jag kommer att springa med nummer 31535 på bröstet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar