tisdag 14 augusti 2012

Hur är det med mig då?


Förra veckan var första veckan på sommarjobbet efter semestern och det märktes. Jag var så trött efter varje arbetsdag att jag inte orkade träna. Förutom på tisdagen då, när min man också skulle med och jag så gärna ville gå på passet med honom att jag lyckades övervinna tröttheten.

Sedan kom helgen och vi fortsatte med projekten vi hade bestämt oss för att göra här hemma och storstädade också eftersom vi skulle ha familjemiddag hos oss på söndagen. Det var alltså en hel del motion i form av vardagsmotion men tyvärr ingen riktig träning.
Igår började andra veckan (och faktist också näst sista veckan) på jobbet och jag hoppas att jag kommer att ha mer ork för att träna. Än så länge ser det okej ut. Igår kväll rörde jag på mig i 69 minuter med en snittpuls på 125 och förbrände 572 kcal. Denna tisdagskväll hade jag tänkt att köra två pass. Jag bokade därför in mig på både Walking och Aqua Cirkel.

Strax innan kl 18 hämtade jag ut båda mina biljetter, lämnade ryggsäcken i ett skåp i omklädningsrummet och gjorde mig redo för att gå ut med stavarna. Det blev ett tufft pass där vi fick springa mycket i backar, göra många utfall och tåhävningar. Totalt blev det 4,34 km med en snittpuls på 139 och en maxpuls på 180 som berodde på backarna. Kaloriförbrukningen landade på 517 kcal vilket jag var riktigt nöjd med.

Sedan skulle jag gå och duscha, samt byta om till baddräkt inför cirkelpasset. Men innan allt det där var jag tvungen att gå på toa där jag tyvärr upptäckte att jag hade fått en mellanblödning så jag var tvungen att lämna biljetten till instruktören och meddela att jag tyvärr inte kunde vara med. Dennis fick alltså träna själv den här gången, men jag hoppas att jag kan vara med nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar