torsdag 2 augusti 2012

För en vecka sedan & om två veckor


För en vecka sedan ställde jag mig på vågen för att se hur läget var efter semestern. Då vägde jag 86,2 kg och jag var så arg på mig själv... men sedan dess har jag tränat rätt mycket och försökt att tänka mer på vad jag stoppar i mig, som redan har gett resultat. I morse visade vågen 1,1 kg mindre, 85,1 kg alltså och det är glädjande.
 
Det ger också lite extra energi för att fortsätta träna och ikväll tänker jag testa Sh´bam och sedan gå på KundaliniYoga. Vad det gäller resten av veckan har jag två löppass kvar enligt löpträningsprogrammet:

Pass 2: Intervaller 30 minuter (intensitet: 4)
Efter 10 minuter lugn uppvärmning springer du så fort du kan i 45 sekunder, gå sedan i 45 sekunder. Upprepa detta 10 gånger och avsluta sedan med 5 minuter lugn jogg. Plus valfri styrketräning.

Pass 3: Distans 68 minuter (intensitet: 2)
Jogga i 15 minuter och gå i 2 minuter. Upprepa 4 gånger.

Pass 2 kör jag imorgon och som den valfria styrketräningen väljer jag ett BodyPump-pass. Till lördagen planerar jag en lugn dag, kanske med en promenad, men inget jättejobbigt för att på söndag orka genomföra pass 3. Under v32 ska jag sedan löpträna enligt vad som föreslås för vecka 11 i löpträningsprogrammet.

Om två veckor (v33), påbörjar jag den sista (12:e) veckan med Magnus Hagströms löpträningar och under pass 3 ska jag kunna jogga hela 10 km. Men innan det måste jag genomföra ett intervallpass och ett kortare distanspass på 30 minuter. Det sistnämnda väljer jag att genomföra med några kompisar i Sundbyberg. Det är nämligen så att vi har anmält oss till iForm-loppet där vi ska springa 5 km.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar