torsdag 5 april 2012

Första inlägget i april


Min man och jag hade planerat att spela badminton i en månad när vi i helgen äntligen kunde konstatera att det skulle passa oss båda på onsdagen. Så jag bokade bana mellan 11 och 12 eftersom vi båda skulle vara hemma från skolan.

Jag har verkligen sett fram emot att spela med honom så jag blev riktigt ledsen igår morse när jag vaknade med nackspärr. :o( Men jag vägrade avboka och bestämde mig för att köra. I början kändes det tufft, man måste ju hela tiden lyfta på huvudet för att se bollen men när jag blev varm påmindes jag bara vid några väldigt snabba rörelser om att jag hade problem med nacken. Och spelet var det inget fel på. Det var väldigt roligt att spela och även bra träning.

Vi spelade i exakt en timme och under de 60 minuterna hade jag en snittpuls på 135 och en maxpuls på 163. Kaloriförbrukningen landade på 580 kalorier så jag kunde med gott samvete äta lunch innan jag skulle till jobbet. 

Maten var god och mättande men inte lika lyxig som tisdagens middag som jag bara måste lägga upp bilder på (inte minst för att klasskompisen S bad om det redan innan jag åkte till Sushikungen... hon ville bli avundsjuk, antar jag ;o) ):

Laxtemaki och 8-bitars sushimix

När kroppen blev kallare efter träningen gjorde nacken mer ont när jag vred på huvudet. Tur att jag har en bra stol på jobbet som går att ställa in som man vill ha den och som självklart går att rotera också. 

Så är inte fallet med bilstolen, så varje gång jag skulle byta fil eller svänga på väg till Skavsta på kvällen var jag tvungen att vrida lite på kroppen istället för att bara vrida på huvudet när jag kollade dödavinkeln. Men det var så värt att köra dit för det var min syster jag skulle hämta som är på besök hos oss resten av veckan.:o)

Och även om det lovas ganska kyligt väder – extra kallt för henne som kommer från 20-graders värmen i Ungern – med en del regn och kanske till och med snö under hennes vistelse kan vi ju tillsammans glädjas åt att den riktiga våren kanske är på väg till Sverige också för titta på alla knoppar på bilden jag tog igår:

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det är bättre med din nacke. Glad påsk till dig & din familj =)... Det såg riktigt gott ut, måste också ta en sväng förbi Sushikungen snart ,-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att vi sprang på varandra :)

    Glad Påsk till dig & din man! Och syrran :)

    Kram
    Emilia

    SvaraRadera