lördag 1 september 2012

1 SEPTEMBER – en viktig dag!


Det känns som att den här dagen kan bli riktigt betydelsefull. En av anledningarna är att om några timmar kommer jag att försöka springa min första mil. Om jag lyckas med det, blir jag väldigt nöjd! Jag började löpträna i våras och följde sedan ett löpträningsprogram som kändes givande och peppande. Och även om jag inte riktigt ha lyckats träna lika mycket de senaste veckorna, hoppas jag kunna hitta ett tempo som jag kan hålla hela vägen, och sakta men säkert ta mig runt banan.

Den andra anledningen är att FitnessFighten startar idag och jag är en av de 1559 deltagarna som ska träna en timme varje dag i 30 dagar och samtidigt försöka få in bra kostvanor. Jag känner mig riktigt taggad och hoppas verkligen att jag kommer att få bra resultat. Det måste jag göra. Som jag ser ut idag är deprimerande.

Igår var jag tvungen att ta kort på mig själv som ska fungera som ”före-bilder” i tävlingen och att se mig själv var jobbigt. Jag har naturligtvis sett i spegeln och känt på kläderna att jag är i usel form, men att se bilderna var ändå tufft. Jag hoppas verkligen att tränings- och kostprogrammet som jag får kommer att hjälpa mig att komma igång med min långa resa mot en hälsosam vikt.

Jag behöver denna kickstart för att sedan kunna fortsätta kämpa. Vi snackar om ungefär 20 kg som ska bort så småningom... Tills jag når målvikten är det mycket kvar, som Ni förstår, men jag försöker ha delmål på vägen. 

Mer om det senare! Nu måste jag packa väskan inför resan till Stockholm och Tjejmilen. Vi hörs efter loppet (om jag överlever)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar