onsdag 27 juli 2011

Hemifrån hem

Jag har bott i Sverige i nästan 6 år nu, men det känns fortfarande jobbigt att säga ”hej då” till min familj efter att jag har besökt dem i Ungern. Igår var inget undantag... men vilka underbara veckor det har varit, vi har haft mycket tid tillsammans och det var verkligen roligt.

Förra veckan åkte dock pappa till Tyskland i några veckor, dagen därpå åkte min man hem till Sverige och igår satte jag mig också på ett flygplan, så det var väldigt jobbigt framför allt för mamma att skjutsa ännu en familjemedlem till flygplatsen. Nu är det bara min syster och vår hund hemma de kommande veckorna, och jag hoppas att de tar hand om mamma, samtidigt som jag vet att hon tar hand om dem.

Vad det gäller semestern så har jag verkligen kunnat ladda batterierna: kunde sova så mycket jag ville, pyssla om mig själv, sola, bada.

Jag hjälpte naturligtvis till med hushålls- och trädgårdsarbete och liknande, men för det mesta handlade det om att ta det lugnt. Jag har också läst några deckare. Ibland satt jag bara i trädgården en hel dag och läste sida efter sida i någon av dessa böcker:

Ingen stress alls och det var precis vad jag behövde för att nu kunna fortsätta med renoveringen här hemma och orka ta tag i träningen igen. Det måste jag verkligen göra eftersom vågen inte var snäll mot mig imorse.

Jag väntade mig i och för sig inget annat heller. 76,0 kg visade vågen vilket betyder en viktuppgång på 3,3 kg sedan 1 juni. Veckorna då jag var i sommarskolan tränade jag nästan ingenting. Sedan kom semestern då jag var rätt duktig med träningen i början, men maten var inte lätt att tänka på och sen blev det inte lika mycket träning heller.

3,3 kg låter mycket, men jag hoppas att jag kommer att kunna bli av med dem innan augusti är slut. Det är mer än en månad, så jag får inte misslyckas!!!

2 kommentarer:

  1. 3,3 kg är inget, det mesta är vätska o det jobbar du bort fort! *kram*

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag verkligen! ;o) Hoppas också att vi kan ses snart! Kram!

    SvaraRadera