söndag 31 juli 2011

Veckan då jag försökte hitta tillbaka till mina ”gamla” träningsvanor

Den gångna veckan har handlat om att komma igång efter min underbara semester i Ungern. Det känns som att projektet blev lyckat. Jag hann med fyra 60-minuters pass och en 30-minuters klass. Jag har haft träningsvärk sedan jag var på mitt första pass i onsdags och det tyder ju på att kroppen verkligen har fått träning.

Det är fantastiskt hur snabbt konditionen försämras och styrkan försvinner när man inte tränar lika ofta och lika hårt som vanligt. Det gäller alltså att fortsätta träna som jag gjorde v30 då jag genomförde följande träningspass:

Fysisk träning – 4 pass:

  • Actic Cirkel x2
  • Step
  • Walking

Mindre fysiskt krävande/mental träning – 1 pass:

  • Yoga 30 min

Antal vilodagar:

  • 3 st

Kaloriförbrukning genom motion:

  • 2685 kcal

Visst ser det ganska bra ut? Två konditionspass och två styrketräningar där även hjärtat fick jobba. Dessutom gick jag på yoga där jag kunde konstatera att smidighet också är färskvara, så jag måste stretcha mer och gå på yoga också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar