torsdag 28 juli 2011

Snacka om träning...

... som stärker muskulaturen och förbättrar konditionen. När man pratar om pulsträning, brukar man säga att man ska hålla sig i PZ 4 och 5 för att träningen ska ge dessa effekter.

Dagens träning var riktigt tuff och gjorde att jag befann mig i PZ4 i drygt 31 minuter och i PZ5 i 18,5 minut. Grymt bra konditionsträning med andra ord.

Dessutom var det riktigt kul. Det var första gången jag var på Step med Cilla som instruktör och tyckte att passet var verkligen roligt! Inte alltför komplicerat men fartfyllt hela vägen.

Nu kvarstår bara en fråga: blir träningsvärken i låren ännu värre än innan Step-klassen eller kommer den att släppa? Jag hoppas på det senare alternativet och i så fall kommer jag att följa med min man på Spinning imorgon. Annars blir det vilodag för min del.

Dagens grymma siffror – 55 minuters Step:

  • Maxpuls: 183
  • Snittpuls: 168
  • Förbrända kalorier: 803

Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar