onsdag 27 juli 2011

Kalldusch

Öh, jag menar kall dusch... det var vad som verkligen behövdes efter cirkelträningen. Jag blev så svettig och så trött efter passet att jag behövde kallt vatten för att lyckas kyla ner kroppen och få bort tröttheten.

Jag märkte att jag inte hade tränat styrka på ett bra tag, det var riktigt jobbigt att köra station efter station, men det kändes också bra. Skönt att känna musklerna arbeta även om jag önskade ibland att hjärtat kunde slå lite långsammare. ;o)

"Nybörjarmisstag" gjorde jag också: glömde ta med mig vattenflaska. Som tur var fanns en kran intill gruppträningslokalen så jag kunde springa dit och dricka 2 gånger under passet. Jag måste verkligen tänka på vattenflaskan nästa gång.

Ja, just det, det här var också första gången jag tränade i den nya salen som var ljus och mycket trevligare än den förra. Till idag har de också fått upp speglarna. Kul att se att det inte står någon pelare i mitten av rummet, det gör att lokalen känns lite större även om den inte är jättestor (dock större än den gamla).

De har också gjort ett väntrum utanför själva salen och sofforna kändes inbjudande. Det lär bli trevligare att vänta där på att passen ska börja än i den trånga källarkorridoren där det var riktigt trångt varje gång. Detta om den nya lokalen, nu tillbaka till träningen!

Som sagt var den jobbig, vilket även siffrorna visade på pulsklockan. Maxpuls: 212, snittpuls: 152, förbrända kalorier: 642 kcal. Riktigt bra!

Efter passet stretchade jag, men jag kan inte tänka mig att träningsvärken skulle hålla sig borta imorgon. Ändå vill jag gå på Step med Cilla på kvällen, så om jag bara orkar lyfta benen kommer jag att stå bakom en stepbräda i gruppträningslokalen kl 18:00. Hoppas att några av Er också kommer att vara med!

1 kommentar: