söndag 31 juli 2011

Walking och yoga

Klockan 10 började vi värma upp med våra stavar längs kanalen och efter bara 8-10 minuter stod vi vid backen nära Sydpoolen som vi skulle ta oss uppför tio gånger. Förra gången vi körde backen orkade jag springa upp alla tio gångerna.

Tyvärr har konditionen blivit sämre under semestern, så idag lyckades jag bara springa hela vägen upp 4-5 gånger. De andra gångerna var jag tvungen att gå sista biten. Jag måste dock säga att det var nästan lika jobbigt att gå som att springa. Pulsen var i stort sett lika hög: som max 186, medan snittpulsen låg på 147.

Efter att ha förbränt 632 kalorier i backen var det dags för 20 minuter yoga och 10 minuter avslappning i gruppträningslokalen. Det var verkligen skönt.

En annan sak som känns bra är att jag nu kan mäta hur min kondition förbättras. Om jag vid nästa backträning kan springa uppför backen flera gånger än idag, kommer det att tyda på att träningen har gett resultat. Visst låter det bra? :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar