fredag 1 juli 2011

Semester i semestern

I måndags bestämde vi oss för att åka ner till Balatonlelle på tisdagen för att njuta av det soliga vädret och bada i Centraleuropas största sjö, Balaton.

Jag hade till och med planer på att delta i en tävling som organiseras varje år på sjön, nämligen Balaton-átúszás. Detta innebär att man simmar från sjöns norra sida till södra sida mellan städerna Révfülöp och Balatonboglár, en distans på 5,2 km. Jag simmade över sjön 2003 och det hade varit kul att göra det i år också. Jag lyckades även övertala min man att delta.

Tävlingen skulle äga rum den 2 juli om vädret tillät det, men tyvärr förstod jag redan första gången jag satte tårna i vattnet att det var för kallt för att Balaton-átúszás skulle bli av. Dessutom visade väderprognosen att det skulle bli 18 grader med kalla vindar och regn på lördag så arrangörerna bestämde att tävlingen skulle skjutas upp till den 23 juli. Detta innebär att jag tyvärr inte kan delta i år... men man får hoppas på nästa sommar.

Vi bestämde oss också för att komma hem till Szolnok idag och vara hemma i helgen istället. Mer om vår trevliga minisemester kommer lite senare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar