torsdag 7 juli 2011

Igår var det kul

att spela tennis. Detta berodde på att det gick bättre än dagen innan. Resultatet blev 579 förbrända kalorier. Pulsen var 157 som max, medan snittpulsen låg på 134.

Jag var också nyfiken på avståndet till tennisbanan. På vägen dit kände inte klockan av min puls, men gsp:en fungerade utmärkt. Det visade sig att banan ligger ca 3,5 km hemifrån och jag cyklade med en snitthastighet på 17 km/h (max. 22,3).

På vägen hem var både gps:en och pulsmätaren igång och det mättes upp en snitthastighet på 15,6 km/h (max. 25,4), samt en maxpuls på 168 och medelpuls på 148. Det tog knappt 13 minuter att cykla hem och under den korta tiden lyckades jag förbränna 145 kcal. Kul att se att det lönar sig att cykla istallet för att ta bussen som också tar lite längre tid eftersom man måste gå till och från busshållplatsen.

Förutom att spela tennis, gjorde jag bara en sak igår: läste. Jag tog med mig en bok av Jo Nesbø från Sverige som jag började läsa i tisdags och kunde inte lägga ifrån mig sedan:

Bilden hämtade jag från Adlibris.

Jag kollade inte hur lång tid det tog att läsa den, men en sak är säker: jag ville bara bläddra vidare och vidare, komma till den 647:e sidan samtidigt som jag inte ville att storyn skulle vara slut.

Pansarthjärta var den första boken jag läste av författaren och blev väldigt nyfiken på hur hans andra 7 kriminalromaner hade varit. Dessutom längtar jag redan efter att få läsa hans nya deckare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar