torsdag 2 juni 2011

6,63 km avklarade

Jag är ledig och ändå vaknade jag 7:13. Jag låg kvar i sängen en liten stund till, men sedan bestämde jag mig för att gå upp, äta en banan, dricka ett glas vatten och gå ut på en promenad.

Jag gick till Scania sjön och gick runt den 3 gånger i raskt tempo.

Naturligtvis hade jag med mig stavarna så jag tryckte ifrån med armarna också för att även de skulle få träning. Därmed fick både överkroppen och nedre delen av kroppen arbeta.

Jag gick i en timme med en snitthastighet på 6,5 km/h, men när jag såg någon framför mig försökte jag höja tempot och hinna ikapp personen så fort som möjligt. Då hände det att jag gick så snabbt som 13,3 km/h. Jag varken joggade eller sprang. Jag ville verkligen bara promenera idag och det kändes väldigt bra.

Pulsen var som högst 143, medan medelpulsen låg på 125. Det var jättetrevligt att vara ute och förbränna 476 kalorier redan innan frukosten.

På vägen hem började magen kommunicera med mig, så jag fixade äggröra på två ägg så fort jag kom hem, tog en skiva grovt bröd med ett tunt lager smör och en skiva rökt skinka. Dessutom gjorde jag en smoothie av färskpressad apelsinjuice av två apelsiner, djupfrysta blåbär och hallon, samt en banan. Uppfriskande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar