tisdag 21 juni 2011

Mycket negativt

Tyvärr så kan jag inte berätta om många positiva saker. Igår var det riktigt kallt här i Köpenhamn och det blåste mycket, vilket ingen av oss var beredd på. Jag blev till och med förkyld. Dessutom har min allergi hittat mig igen, vilket inte gör saken bättre.

Sedan måste jag tyvärr nämna mina fötter som är helt slut, jag har fått flera blåsor och har ont i båda fötterna.

Sommarskolan är annars väldigt bra och givande. Vi har sett prisbelönta projekt som i verkligheten inte verkade bra alls och det tycker jag är alltid intressant. Bara för ett projekt har fått priser får man aldrig tro att det måste vara fantastiskt. Man måste verkligen titta på dem själv och granska dem med kritiska ögon innan man bestämmer sig för att tycka om ett projekt eller inte.

Vi har naturligtvis också sett några riktigt spännande och bra byggnader och det är jag verkligen glad för. Många av föreläsningarna har också varit intressanta.

Som Ni förstår, det mesta som är positivt just nu är allt jag lär mig, men mycket runt omkring är negativt, som t.ex. maten. Det kommer att krävas flera veckors hårt arbete för att kompensera för maten jag åt bara de senaste 3 dagarna.

Imorgon har vi en ledig förmiddag. Vi har faktiskt ingenting schemalagt förrän vid 15-tiden, så jag hoppas kunna följa mina vanliga rutiner vad det gäller maten. Eftersom vi har så mycket egen tid för första gången här i Köpenhamn, tänker jag även besöka några byggnader och muséer på egen hand.

För att kunna klara av det, vilar jag mina fötter nu. Hoppas också att förkylningen och allergin släpper lite så att jag ska kunna njuta av Danmarks huvudstad under morgondagen.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar