söndag 12 juni 2011

Ingenting att sammanfatta

Så här på söndagar brukar jag göra en sammanställning av mina träningspass under den gångna veckan. Vanligtvis har jag flera träningar att skriva om, men den här veckan var ingen bra träningsvecka.

Jag gick i och för sig rätt mycket i Oslo, flera timmar per dag, i fredags gick jag till exempel i ca 5,5-6 timmar, men det var inget träningstempo och kan inte räknas som träning. Därför kan jag bara skriva så här lite i veckans sammanfattning:

Fysisk träning – 1 pass:

  • Walking

Mindre fysiskt krävande/mental träning – 0 pass.

Antal vilodagar:

  • 6 st

Kaloriföbrukning genom motion:

  • 632 kcal

Att jag inte har kunnat träna flera gånger känns verkligen inte bra. Jag har känt mig fet i flera dagar och började se mer och mer negativt på min kropp. Jag brukar känna mig mer nöjd efter en bra träningsvecka, trots att jag även då är medveten om att jag har mycket kvar tills jag har nått en hälsosam vikt. Det är många kilon som ska försvinna och jag vill gärna bygga lite mera muskler också, men målet brukar definitivt kännas närmare /lättare att nå när det har blivit flera träningspass.

Dessutom gick jag tyvärr upp 0,5 kg den gångna veckan trots att jag verkligen försökte vara duktig med maten och siffran på vågen gör ju inte saken bättre, men...

... när jag tittar på den följande veckas schema verkar det finnas mer utrymme för träning, så jag hoppas kunna röra på mig lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar