fredag 3 juni 2011

Vad glömsk jag är!

Jag brukar ju göra en sammanfattning vid slutet av varje månad, men jag glömde det efter maj. Det är alltid kul att se hur mycket man har tränat under en månads tid. Så nu ska jag försöka sammanställa träningspassen i maj:

Fysisk träning – 32 pass:

  • Walking x8
  • Latino x6
  • Step Intervall x3
  • Zumba
  • Dance Aerobic
  • Actic Cirkel x3
  • Innebandy
  • Promenad (utan stavar)
  • Afrodans
  • Badminton x2
  • Löpning
  • ABS
  • Spinning
  • Aerobics
  • Stavgång

Mindre fysiskt krävande/mental träning – 7 pass:

  • PowerYoga x2
  • Vattengympa
  • Yogalates x2
  • KundaliniYoga
  • Mindfulness

Antal vilodagar:

  • 9 st

Jämfört med april blev det färre vilodagar: förra månaden hade jag 11. Det blev lika många pass som var mindre fysiskt krävande eller handlade om den mentala hälsan, medan jag genomförde flera fysiska träningar – 6 fler.

Jag kan säga att maj månad var riktigt lyckad, framför allt med tanke på variationen jag hade i träningspassen och att jag tillbringade rätt mycket tid ute i naturen. Att jag lyckades hitta stavar och GPS-sensor på XXL gjorde mig också glad.

Under juni kommer jag tyvärr inte att kunna träna lika mycket pga sommarskolan, men jag försöker träna så mycket jag kan. Samtidigt måste jag verkligen skärpa mig vad det gäller maten...så svårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar