lördag 4 juni 2011

Svettig träningsdag

Redan när jag värmde upp på Actic Cirkel-passet började svettet rinna överallt trots att det faktiskt var lite svalare i gruppträningslokalen än ute. Uppvärmningen innehöll jogging, upphopp, samt löpning med ett gummiband runt midjan som Maria som verkligen börjar bli min PT höll i. Det var riktigt jobbigt, men jag fick upp värmen och pulsen och kände mig redo för att köra. Återigen själv.

Benböj, flyes, boxning, trippelrodd, kickbacks, benkast, sumosving, bicepscurl med båda armar samtidigt, rotationcuff gjorde jag under första varvet. Nästa omgång bestod av utfall med vikt som jag höll framför bröstet, armhävningar, box, rotation liggande med liten vikt, en triceps övning som jag har glömt namnet på, sidoplankan, upphopp med 1 kg i handen, bicepscurl med en arm i taget, axelpress.

Jag älskar det här passet. Jobbigt, verkligen riktigt tufft, men otroligt bra för hela kroppen. Maxpuls på 176, snittpuls på 150 och kaloriförbrukning på 606 kcal idag!

Sedan kunde jag inte låta bli att köra Afrodans som jag har bokat trots att jag var ganska trött efter första klassen. Så jag stannade kvar i gruppträningslokalen och dansade i 47 minuter då jag hade en maxpuls på 151, en medelpuls på 135 och jag förbrände ytterligare 435 kalorier. Underbart!

Det var en jobbig men rolig förmiddag och jag är nöjd med min prestation. Nu ska jag försöka göra något bra här hemma också för att kunna känna mig ännu mer duktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar