onsdag 1 juni 2011

Blåsor på handen, ont i ländryggen

men ändå så värt det. Vi spelade badminton på lunchen och det var skoj.

Tyvärr var jag lite torr i handen och friktionen mellan huden och racketen gav mig 3 blåsor. Jag tejpade fort och fortsatte spela och jag kände faktiskt inte av dem, det var riktigt roligt att spela.

När det bara var cirka 10 minuter kvar, fick jag ont i ländryggen helt oväntat. Jag kan inte minnas att jag hade gjort någon konstig rörelse just då och jag var ordenligt varm också, så jag förstår inte varför jag plötsligt kände smärta, men jag försökte ta det lite lugnare resten av tiden, vilket jag naturligtvis inte alltid lyckades med...det är så svårt att låta bli att slå tillbaka en något svårare boll när man ändå är så nära och bara måste sträcka på sig bara några millimeter till...

Nåja, maken kommer att massera mina ömma punkter lite senare, då blir det säkert bra. Annars kan jag kanske gå på massage hos ett proffs så får hon ta hand om min rygg imorgon. ;o)

Till badminton bjöd vi in min mans bror också så vi körde mycket två mot en och det var skoj, sen lät jag även killarna tävla lite mot varandra och spela korta matcher. Det betydde inte att jag latade mig då, utan gjorde utfall, armhävningar, sit-ups och plankan. Det var kanske sit-upsen som min kropp inte gillade och det kan ha varit därför jag fick ont i ryggen sen...hm.

Hjärtat fick i alla fall jobba. Maxpulsen var 181, medelpulsen 135 och jag förbrände 635 kcal.

Som jag har sagt det förut, badminton är inte bara en rolig sport utan även riktigt bra träning! Vill Ni gå och spela har jag goda nyheter: under sommaren kostar en timme badminton endast 70 kr i Bollhallen i Södertälje. Vill Ni hellre spela tennis, har de sommarpris på den också: 100 kr/timmen. Priserna gäller per bana.

1 kommentar:

  1. Tillåt mig säga CRAP till att jag inte ska massera dig imorgon då! =/ Tack för att du kallar mig proffs ändå. ;-) Ja om du inte bokat in dig hos ett riktigt proffs förstås. :-) Ses imorgon! /mia

    SvaraRadera