söndag 26 juni 2011

Sakta men säkert

kommer jag förhoppningsvis att hitta tillbaka till min aktiva livsstil. Efter mycket mat på en släktträff med min mans släkt det senaste dygnet och den tre veckor långa sommarskolan då jag inte hade möjlighet att träna, var jag verkligen väldigt motiverad att ge mig ut och röra på mig lite.

Jag satte mig på min cykel och trampade på i nästan 50 minuter. Bara några minuter efter att jag startade min träning hamnade jag tyvärr bakom några cyklister som cyklade väldigt sakta på den smalaste cykelvägen på hela den tänkta rundan så det fanns ingen möjlighet att köra om dem under en längre sträcka. Det kändes som att jag hade kunnat cykla baklänges och ändå hålla samma fart som dem och pulsen sjönk också betydligt.

Sedan kunde jag cykla på ordentligt. Snittpulsen låg på 146 slag/minut, medan jag hade en maxpuls på 172 som uppmättes när jag höll på med fartlekar och försökte komma ikapp andra cyklister framför mig.

Medelhastigheten var inte särskilt hög, endast 19,2 km/h, och som maxfart mätte sensorn 28,1 km/h. Totalt cyklade jag 15,77 km och förbrände 542 kcal.

Med detta kan jag även sammanfatta veckas träning, eftersom jag inte har tränat de senaste sex dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar