fredag 17 juni 2011

Rådjur i spåret

Det blev en löprunda direkt efter att jag hade gått upp. Jag startade pulsklockan och GPS-sensorn 08:11:55, och började gå mot Kusens backe.

Efter cirka 10 minuter var jag framme vid spåret. Då började jag springa medurs, dvs det svårare varvet. Första varvet var avklarat, sedan kom det andra. När jag började tredje varvet började det regna lite, men jag fortsatte ändå. Det var kul att träffa några som var ute med stavar och gick. Dessutom träffade jag några hundar, en katt och en massa fåglar i skogen.

När jag precis hade kommit uppför den första backen i sista varvet hörde jag snabba steg och när jag tittade upp såg jag tre vackra rådjur. Det var två barn med en av sina föräldrar. Föräldern och ena kidet sprang snabbt in i skogen, medan det andra barnet stod kvar på stigen. Föräldern tittade nyfiket på mig samtidigt som hon/han försökte hålla koll på det kidet som inte följde med dem.

Jag stannade upp och väntade på att ungen skulle hitta sin familj och försökte ta ett kort på familjen i skogen:

Ni kanske ser i mitten av bilden föräldern och ena barnet.

Efter denna fina upplevelse fortsatte jag min sista runda med ett leende på läpparna. När rundan var avklarad, gick jag hem och efter exakt 60 minuter stängde jag av pulsklockan utanför vår port.

Då kunde jag konstatera att jag hade gått/sprungit 7,15 km. Detta gjorde jag med en snitthastighet på 7,2 km/h, medan jag sprang i 11,5 km/h som snabbast. Maxpulsen landade på 178 slag/minut, och medelpulsen låg på 146. Under denna härliga timme i naturen förbrände jag 655 kcal.

Efter löprundan åt jag frukost som bestod av två skivor bröd, den ena med lite smör, ost och skinka, som jag åt ett mikroägg till, den andra hade jag leverpastej och smörgåsgurka på. Jag drack även en proteinsmoothie gjord på 1 port proteinpulver, hallon och blåbär, samt mjölk.

Vilken underbar start på denna fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar