torsdag 23 juni 2011

Mycket positivt

De här två senaste dagarna har varit underbara. Som jag skrev förut, hade vi ledigt nästan hela dagen igår, så jag besökte några spännande byggnader på egen hand:

Den Svarta Diamanten (Bibliotek):

Teatern:

Operan:


Det var en solig dag så jag valde dessutom att åka runt på Köpenhamns vatten med en turistbåt. Det var en vacker resa som jag njöt av förutom när jag inte såg något av alla mina tårar orsakade av min allergi.


Efter båtturen gick jag till närmaste apotek och köpte både allergimedicin och ögondroppar för allergiker, och simsalabim kunde jag återigen njuta av onsdagen som sedan avslutades med två föreläsningar.

I morse hade vi vår sista platsbesök som var väldigt intressant och en riktigt bra avslutning på själva sommarskolan. Jag vet att jag har klagat mycket på att jag inte har hunnit träna och att jag har ätit dåligt, men jag måste erkänna att jag är jätteglad för att jag deltog i detta program.

Det har varit tre väldigt givande veckor. Jag har lärt mig mycket, träffade trevliga människor både från grannländerna och från USA, sett intressanta projekt och känner mig verkligen inspirerad inför hösten då jag påbörjar min magisterutbildning.

Ikväll hade vi en trevlig grillkväll hos en av de danska studenterna och det var en perfekt avslutning på denna resa.

Det ska bli konstigt att inte gå på platsbesök imorgon bitti. Det betyder dock inte att jag inte behöver gå upp tidigt. Mitt flyg lämnar Köpenhamn kl. 10 och jag ser verkligen fram emot att komma hem till Ungern. Därifrån kommer jag även att berätta om vilken fantastisk utställning jag såg idag. Dessutom hoppas jag kunna berätta om flera träningspass under semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar