onsdag 25 april 2012

19,46 km


Nej, jag har tyvärr inte gått så mycket denna vecka. Men det är precis vad jag måste göra för att klara av utmaningen. Som tur är har jag även måndagen på mig för jag har inte tränat utomhus denna vecka och jag vet inte hur mycket jag kommer att kunna gå/jogga de kommande fyra dagarna.

Efter den jobbiga träningskvällen i måndags hade jag velat gå på Walking igår, men jag hann inte hem från skolan, och sedan hittade jag ingen kraft för att gå en runda på egen hand heller. Istället valde jag Champions League-matchen mellan Barcelona och Chelsea...

I skolan denna onsdag hade jag ett seminarium på förmiddagen och efter lunchen besökte vi Skansen med en annan kurs. Det var riktigt intressant att gå runt och titta på husen och omgivningen med arkitektens ögon samtidigt som vi också kunde njuta av den soliga vårdagen och träffade söta, orädda ekorrar som den här:


När jag och kompisen S satte oss på Djurgårdsfärjan till Slussen sedan kom dock tröttheten smygande och när jag klev på bussen i Liljeholmen somnade jag innan bussen började rulla, typ.

Jag behövde verkligen denna kväll för att vila upp mig inför morgondagen så det blev en lugn kväll hemma med ännu en semifinal i CL på TV. Från imorgon är det full fart framåt som gäller: jag vill komma vidare med mitt skolprojekt som känns riktigt spännande och roligt, men som jag har haft svårt att få ner på papper. Dessutom skulle jag vilja ta en promenad så att jag fortsätter närma mig målet på 6 mil.

Från nästa tisdag måste jag sedan börja jogga/springa och fokusera på VårRuset som Veronica och jag har fått ihop ett lag till. Vi kommer att springa tisdagen den 29 och hoppas naturligtvis på fint väder för att kunna njuta av picknicken vi bjuds på efter att ha sprungit 5 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar