måndag 30 april 2012

Vecka 17

Äntligen en vecka då jag fick in ganska mycket träning i schemat.

Fysisk träning – 5 pass:
  • BodyPump
  • Promenad/jogging x2 (8,81 + 6,99 = 15,8 km)
  • Badminton
  • Cirkel
Mindre fysiskt krävande/mental träning – 1 pass:
  • PowerYoga
Kaloriförbrukning genom motion:
  • 3322 kcal
Vilodagar:
  • Tisdag
  • Onsdag
  • Fredag
  • Söndag
Fast igår var jag faktiskt fysiskt aktiv hela dagen. På förmiddagen ställde vi upp för min mans systersons innebandylag och dömde deras matcher. Efter en snabb lunch hjälpte vi sedan till med fasadtvätt hos svågern tills det var dags för middag, så jag stod upp hela dagen i stort sett, fick en del motion och mycket frisk luft. Det behövdes ingen godnattsaga på kvällen...

I helgen lärde mig också några saker om Runkeeper:
  1. Gå gärna extra 10 meter om du vill att din måldistans ska dyka upp i statistiken (i lördags fick jag ju bara 6,99 km registrerade när det stod 7,0 på mobilskärmen)
  2. Kom ihåg att ”by 30 april” betyder till och inte till och med... Jag tänkte inte på det när jag ställde in 6 mils målet på hemsidan, så det blev lite fel där vilket tyvärr gör att jag inte kommer att få en pokal på runkeeper.com även om jag idag lyckas klämma in 3,66 km vilket naturligtvis är tanken.
Fast pokalen är inte det viktigaste. Det som är intressant är att jag vet att jag kommer att fixa utmaningen idag. Och kanske kan jag göra en egen pokal till mig själv för skojs skull ;o)

Men först väntar brunch med Mia om en liten stund. Sedan ska jag på BodyPump och efter styrkepasset tänker jag gå en kortare promenadrunda. Under utomhuspasset tänker jag också fundera på vad jag ska sätta upp som nästa mål...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar