onsdag 11 april 2012

Vilokväll


Idag valde jag att gå till Blodcentralen där jag gav 4,5 dl blod efter jobbet. Det är ett väldigt enkelt sätt att hjälpa andra människor samtidigt som även blodgivarens kropp mår bra av det i och med att kroppen tvingas producera färskt blod. Om det inte skulle vara tillräckligt motiverande att ge blod, får man också välja en present som i mitt fall blev en bok den här gången:


Eftersom man rekommenderas undvika intensiv träning i samband med blodgivning stannar jag hemma ikväll och kommer kanske att börja läsa deckaren efter middagen.

Men maten får jag vänta lite med pga att jag fikade efter blodgivningen och känner mig fortfarande ganska mätt. Medan jag satt i soffan denna onsdagseftermiddag och tog en lite smörgås och en apelsinjuice, bläddrade jag i LT där jag såg en kort intervju med en av sjuksköterskorna som jobbade på Blodcentralen idag.


Hoppas att artikeln kommer att få flera människor att bestämma sig för att bli blodgivare! De som väljer att ge blod för första gången under april-juni kan nu dessutom vinna en cykel.


Så, vad väntar Ni på?

1 kommentar: