måndag 9 april 2012

Satsar på träningen denna vecka


Vi har inget påsklov i skolan enligt schemat (förutom de röda dagarna i kalendern), men som tur är fick vi uppgifter av våra lärare som inte kräver närvaro i ritsalen. Det är en del att göra till nästa tisdag, men i och med att jag slipper åka in till Stockholm kommer jag att ha mera tid och förhoppningsvis också mera energi för att träna.

Jag startade veckan med BodyPump mellan kl 12-13. Ett tufft pass där mot slutet av vissa låtar körde jag på ren vilja eftersom musklerna redan hade blivit utpumpade. Skönt med trötta muskler efter en stenhård klass!

När jag besökte mina första BodyPump-pass för några år sedan tyckte jag inte om klasserna, pulsen gick inte upp tillräckligt mycket och det kändes inte jobbigt nog. Men de senaste passen som jag besökte var riktigt bra, med duktiga instruktörer som hela tiden påminde oss om att använda rätt teknik, hålla takten och peppade på så att jag orkade köra även de sista repetitionerna.

Det resulterade i en maxpuls på 169 och en snittpuls på 135, samt 535 förbrända kalorier denna måndag. Nu väntar lunch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar