fredag 27 april 2012

Vad ska jag skylla på?

Frågan gäller träningsvärken jag har i stora delar av kroppen. Är det gårdagens joggingrunda eller badminton som har orsakat denna sköna smärta?

En sak är säker: träningsvärken i höger underarm kommer från badminton. Jag gissar att även smärtan i axelpartiet och ryggen kan kopplas till bollsporten, men om rumpan fick träningsvärk av badminton eller löpning är svårt att säga. Förra gången vi spelade badminton kändes det i min bakdel dagen därpå, så det skulle ju kunna vara det, men igår var det för första gången jag sprang en längre sträcka på flera månader så det kunde ju lika gärna ha resulterat i träningsvärk också.

Egentligen spelar det ingen roll var smärtan kommer ifrån för jag gillar den oavsett. En härlig känsla som tyder på att musklerna tvingades arbeta samtidigt som jag hade kul.

Var har Ni träningsvärk idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar