tisdag 24 april 2012

Ibland borde man kanske tänka om

Det borde jag har gjort igår... När solen började titta fram på eftermiddagen kände jag mig sugen på en promenad, men jag hade redan bestämt mig för en träningskväll med styrka, balans, rörlighet och uthållighet i fokus. Jag var inbokad på BodyPump och skulle gå på PowerYoga med andra ord.

Jag höll mig till planen, gick på BodyPump men det var kämpigt, jag var inte tillräckligt fokuserad, hittade inte min inre energi och kunde inte jobba med de vikterna jag oftast arbetar med. Jag gav aldrig upp, men fann tyvärr inte heller någon glädje... inte den här gången.

Hade hoppats på att PowerYogan skulle ge mig en lika härlig energi som HathaYogan i söndags, men jag tror att jag var för trött efter styrkepasset och dessutom distraherades av att kunna se vad de andra gjorde på en dansklass i gruppträningslokalen samtidigt. Vanligtvis kan jag stänga ute sådana intryck, men igår gick det inte och det gjorde mig frustrerad. Inte bra!

Det hade kanske varit bättre att avboka passen och powerwalk:a istället, men det är lätt att vara efterklok. Och det hade kanske inte gått bra på promenaden heller... jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar