torsdag 12 april 2012

Med en jobbig runda kom jag närmare målet


Klockan visade 10:30 när jag startade pulsklockan och Runkeeper och gav mig ut på en runda med stavarna. Hade tänkt mig ett riktigt långt pass idag, men hälarna tycker fortfarande inte om mina ”nya” skor och de började protestera ganska tidigt. Jag gav dock inte upp: för det första så vill jag verkligen gå in skorna, för det andra har jag ju ett mål på 60 km som ska vara avklarat om 2,5 vecka.

Jag var dock tvungen att korta ner rundan så det blev bara 7,82 km idag och dessutom en riktigt dålig tid. Hälproblemet gjorde hela promenaden mentalt jobbig, så jag kunde inte ta i lika mycket som vanligt och snittfarten var därför så låg som 6,28 km/h... långt ifrån 7 km/h som jag gärna skulle vilja hålla genom ett helt pass någon gång.

Men det är kanske dumt att klaga eftersom jag ändå var ute och tränade min kropp (maxpuls 164, snittpuls 144). 75 minuter träning är ingenting att skämmas för och en kaloriförbrukning på 842 kcal känns inte så tokigt heller. Dessutom kom jag ju närmare målet:


Nu ska jag titta till laxen och potatisen som ska bli dagens lunch!

2 kommentarer:

  1. För varje jobbig runda du gör, ju närmre kommer du målet! YYIIIHHAAA! Hur långt är ditt mål?

    SvaraRadera
  2. Visst gör jag det? ;) Målet är att jag ska powerwalk:a med stavar/jogga 6 mil mellan den 9 och den 30 april...

    SvaraRadera