lördag 21 april 2012

Ska försöka fokusera på det positiva


i detta inlägg. Snabbt måste jag dock berätta att anledningen till tystnaden här på bloggen de senaste dagarna var mycket jobb i skolan, för lite sömn och ett strulande knäveck som tillsammans gjorde att jag inte kunnat träna och inte orkat skriva heller. Men efter en trerätters-middag som maken bjöd på igår kväll och en god natts sömn kände jag mig fit for fight i morse.

Därför drog jag till gruppträningslokalen och körde en timmes cirkelträning som varje lördag de senaste veckorna. Jag tycker verkligen om detta pass eftersom vi går igenom hela kroppen genom att variera övningarna på de 2x9 stationerna som ska klaras av på en timme. Idag var vi många fler deltagare än vanligt och det är roligt att fler och fler hittar till denna klass. Stämningen var bra och alla kämpade på, jag kände mig peppad att ge järnet. Det resulterade i en maxpuls på 192 och en snittpuls på 146, samt en kaloriförbrukning på 761 kcal.

Förra veckan gick jag 7,96 km efter cirkeln. Idag ville jag också ta en promenad men bestämde mig för en kortare runda. Jag hade mina nya sköna skor på fötterna och de på något sätt gav mig extra energi och tillsammans med Boccelli bidrog till att jag lyckades dra upp tempot trots att jag inte hade stavarna med mig.

Snitthastigheten hamnade på 6,51 km/h vilket betydde att jag gick 4,31 km på lite knappt 40 minuter. I och med att rundan innehöll några uppförsbackar blev maxpulsen 166 medan snittpulsen var 136. Under de här 40 minuterna förbrände jag ytterligare 352 kcal så dagens totala kaloriförbrukning landar på 1113 kcal.

Bra start på helgen med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar