tisdag 10 april 2012

8 % närmare målet


Trots regn och vind tog jag mig till Walking-klassen och tillsammans med två andra tappra deltagare deltog i ett tufft pass. Det tog inte mer än 4-5 minuter innan jag blev riktigt varm. Så fort vi kom fram till Kusens backe var det dags att ta sig upp till spåret.

Mellan de första lyktstolparna gick vi i raskt tempo, sedan sprang vi fram till nästan, gick igen, sprang igen och pulsen var uppe i 170 efter sista löpsträckan när jag väl var uppe. Sedan började vi första varvet med bra fart tills vi kom fram till första backen som vi skulle gå/springa uppför där tempoväxlingen skedde vid lyktstolparna igen. Efter att ha gått nerför backen på andra sidan väntade de första utfallsstegen som varvades med snabb gång.

Under passet hann vi också med intervaller då vi gick i led i hög fart och den som gick längst bak skulle springa om resten av gänget. Vi kom upp i ett riktigt bra tempo vilket gjorde att maxhastigheten blev 10,2 km/h. I snitt höll vi 5,12 km/h och att det inte blev ett högre snittempo berodde på alla utfallssteg... då gick det inte snabbt men det brände ordentligt i låren.

Brände gjorde det i baksida lår och rumpa också när vi avslutade klassen med att springa uppför en riktigt jobbig backe två gånger. Totalt gick/sprang vi 4,75 km och jag förbrände 661 kcal som känns bra. 182 slag i minuten fick hjärtat slå som mest och snittpulsen landade på 145. Förhoppningsvis är jag på väg mot bättre kondition!

Jag är väldigt nöjd med passet och det känns tråkigt att jag antagligen inte kommer att hinna pga skolan nästa vecka. Då får jag titta på pass som börjar lite senare... latinon verkar lockande. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar