torsdag 26 april 2012

Tar en kort paus från skolarbetet...


... och berättar lite om denna torsdag.

Eftersom jag har svårt att hitta energi att träna på kvällarna denna vecka fick jag anpassa dagen så att jag kunde få in träningen. Jag brukar också känna att jag måste ha en lite längre paus när jag arbetar för att få tillbaka energin och kunna fortsätta arbeta, så en rast får också plats i dagens schema som ser ut enligt följande:


Som Ni förstår har jag redan varit på en promenad/joggingrunda. Efter att ha ätit en banan och druckit ett stort glas vatten var det kul att snöra på sig skorna i morse och så fort jag var ombytt kände jag mig så peppad att jag valde att skruva upp tempot lite. 


Det blev totalt 8,81 km och träningen var uppbyggd som Ni ser på det lilla diagrammet nedan:


Efter ungefär 1 km uppvärmning i form av powerwalk körde jag intervaller där jag sprang från den första lyktstolpen till den tredje, varefter jag gick raskt fram till den femte lyktstolpen för att sedan springa fram till den sjunde och så vidare... tills jag hade joggat/gått i lite drygt 50 minuter och jag behövde börja varva ner och bytte till powerwalk igen.

Snitthastigheten var 7,8 km/h (avg. pace 7:41 min/km) och pulsen hölls hög under hela passet vilket gjorde att snittpulsen landade på 155 slag/minuten, medan maxpulsen blev 208. Under rundan förbrände jag 895 kalorier så frukosten var välbehövlig.

Efter att ha duschat satte jag mig framför datorn för att arbeta med skolprojektet som jag nu måste fortsätta med tills det är dags för maken och mig att åka till bollhallen för att spela lite badminton.

Ha en fortsatt bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar