onsdag 16 november 2011

Back in town


Det har varit väldigt tyst här på bloggen i några dagar. Anledningen är att jag var på studieresa i London utan tillgång till dator och internet. Inte för att jag hade haft tid för att surfa eller blogga... vi hade fullt upp från morgon till kväll varje dag.

I lördags åkte jag väldigt tidigt och London bjöd på en fantastiskt fin höstdag som jag kunde njuta av i Hyde Park bland annat:

 

 

 
 

På kvällen åkte några av oss till Piccadilly Circus och letade efter något ställe att äta middag på. Det visade sig inte vara lätt trots att det fanns oändligt många restauranger. Det köade människor utanför varenda en och vi gick säkert i 35-40 minuter innan vi hittade en thai restaurang där vi bara skulle behöva vänta i 15 väntar. Det var värt den tiden. De serverade väldigt god mat. 

Supreme chicken with green chilli and vegetables with rice
Större delen av söndagen tillbringades i Kew Gardens där vi återigen hade en solig och varm dag.









När vi sedan kom tillbaka till centrala London åkte vi till British Museum för att titta på taket över gården. Sedan fortsatte vi till Millenium Bridge och Tate Modern innan det var dags att bege oss till närheten av Paddington Station. Där hittade vi en italiensk restaurang där hela klassen åt middag tillsammans. Det var väldigt trevligt och maten var återigen riktigt god. 
Pasta Carbonara
 Tiramisu
Det var tyvärr endast middagarna som jag inte kunde klaga på vad det gäller mat under resan. Pasta Carbonara och Tiramisu är kanske inte de nyttigaste maträtterna, men de smakade i alla fall väldigt bra.

Annars blev det väldigt mycket dålig mat under de här dagarna. Vi var hela tiden på språng så jag åt mest mackor och croissant och sådant som min mage inte alls var nöjd med: massor med kolhydrater och fett och knappt några grönsaker eller proteiner. Jag försökte kompensera med frukter ibland, men jag känner nu att det skulle behövas en flera veckor lång detoxkur för att få matsmältningssystemet i balans igen.

Efter middagen på den italienska restaurangen tog vi ett nattåg till Cornwall. 


Vi fick egna hytter med en resekit väntandes på sängen och egen tv som jag inte alls hade energi att titta på innan jag somnade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar