söndag 6 november 2011

Trevlig söndagseftermiddag


som började i salong 14 på Heron City där jag såg den sista Harry Potter-filmen. Jag har inte läst någon bok av J.K. Rowling, men jag har sett filmerna och jag var nyfiken på hur den hela slutade. Filmen var underhållande och jag är nöjd med slutet (dock inte bilderna de visade ”19 years later” – de var lite onödiga kan jag tycka).

Något annat att vara nöjd med var att jag inte köpte något onyttigt att ta med till biosalongen så jag efter bion kunde unna mig något gott och nyttigt istället.

När jag nu ändå befann mig i Kungens Kurva kunde jag förstås inte låta bli att besöka Sushikungen. Började med deras goda Misosoppa och fortsatte med Temaki:


och 12-bitars sushimix:


Den lyxiga middagen avslutades med grönt te. 

Tedrickandet tänker jag fortsätta med här hemma, samtidigt som jag tänker titta på Människans planet på Svt2 och sedan Vem kan slå Filip och Fredrik? på Kanal5.

Vad gör Ni ikväll?

2 kommentarer: