söndag 6 november 2011

Försöker övertala mig själv


Jag skulle behöva röra på mig. I fredags hade jag tänkt att jag skulle ta en promenad både igår och idag.

Igår blev det ingenting. Jag lämnade inte ens lägenheten. Gjorde lite nytta hemma, men mest vilade, läste, tittade på tv och tog det lugnt, tänkte att jag fortfarande hade söndagen på mig att ta en lång promenad. Därför ställde jag klockan på 9.

Jag ville hinna ta promenaden innan jag skulle iväg på yoga. Men nu ligger jag kvar i sängen och känner att jag inte kan hitta tillräckligt mycket kraft för att ge mig ut... Varför är det så svårt att hitta motivationen? Jag vet ju att det oftast känns väldigt bra efter en skön promenad med lite frisk luft.

Jag ska i alla fall iväg på två yogaklasser: KundaliniYoga och Yogalates/Mindfulness. Sydpoolen har ett yogaevent idag där alla fyra yogaklasser kan besökas på en och samma dag. Just nu har de HathaYoga, sedan PowerYoga. Efter en längre paus väntar de klasserna som jag har tänkt att gå på. Kanske lyckas jag övertala mig efter yogan att inte vara så här lat och köra någon fysisk träning.

Det borde jag verkligen göra med tanke på hur dåligt jag har ätit under veckan och hur lite jag har motionerat... måste skärpa mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar