torsdag 10 november 2011

Lång och rolig dag


som började på Sushikungen med Misosoppa och en lyxig Bentolåda:


 
Klockan 13 var jag framme vid Stockholmsmässan där jag träffade Mia. Sju timmar senare lämnade vi Hälsomässan med några påsar:

 

Mellan 13-20 gick vi runt och såg och testade en hel del intressanta saker. Vi började med Friskvårdskollen där vi fick allt vi måste jobba med på papper, bl.a. vikten och fett- och muskelprocenten. Mina axlar är fortfarande inte på samma höjd, den vänstra är högre upp, men 1 grad mindre än förra året, så styrketräningen och stretchingen kan ha hjälpt. Eller så mätte de inte på samma sätt... hehe ;o)

Jag fick också reda på att min midja-höftkvot har förändrats ganska mycket. Förra året låg den på 0,81 och den borde egentligen ligga under 0,8. I år var den 0,75 vilket är ju glädjande.

Efter Friskvårdskollen började vi kolla runt. Jag stannade till vid zonterapitofflorna som jag redan för ett år sedan funderade på. I år testades dem igen


och den här gången bestämde jag mig för att köpa både dem och även zonterapisulor.


Tofflorna kommer jag att använda i 5-6 minuter om dagen i början och successivt öka till 30 minuter om dagen. Sulorna kan jag ha i mina skor hela dagarna. De är jättebra för att öppna kroppens energikanaler för att ha ett fritt flöde av energi.

Vi provade också RelaxPoint där vi samtidigt som vi fick en torr vattenmassage fick även andas in extra frisk luft med mera oxygen, njuta av kollagen- och aromaterapi och lyssna på avkopplande musik. Otroligt skönt!


Efteråt kände vi oss lite piggare och fortsatte gå runt och titta (och ibland smaka på saker): biofood, aloevera, ansiktskrämer, naturgodis, te osv.

Det sistnämnde köpte jag också några olika sorter av. Perfekt på höst- och vinterkvällarna:


Sedan testade jag också en väst som ska vara bra för hållningen (kanske önskar mig den i julklapp)


samt fick lite fotmassage medan jag satt på en bollkudde. Mia gjorde likadant och vi båda tyckte att det var riktigt bra. Mia skulle sedan prova på lite klassisk massage medan jag bestämde mig för att gå på ett seminarium. 

På vägen dit provade jag olika tunga rock ringar som var inte alls lika svårt som jag trodda och var kul också. Sedan satte jag mig i en av föreläsningssalarna och lyssnade på David Jonsson som pratade om att Få det träningsresultat du förtjänar med rätt koststrategi!. Jag tänker inte berätta om det i detalj idag, men kanske en annan dag får Ni läsa om några intressanta frågor.

Efter föreläsningen beställde jag två gratisnnummer av Fitness Magazinet och köpte en prenumeration av ToppHälsa där jag fick även en goodiebag och några premier som kommer med posten senare:

 

I och med att jag tecknade en prenumeration är jag också med i utlottningen av en vinterjacka som jag självklart inte ha en chans att vinna, men det är ändå kul.

Även en Paulúns-påse bestämde jag mig för. Där i fanns nyttigheter och läsning:


Dagen avslutade jag med Shiatsu och bättre avslutning kunde man knappast ha kommit på. Det var första gången jag testade Shiatsu och det var bara en kvart, men jag är helt såld. Det är något speciellt med denna massageform, den var väldigt kraftfull men samtidigt väldigt avslappnande och det kändes som att massor med energi började cirkulera i min kropp och effekten känner jag fortfarande av nu när jag sitter i soffan här hemma. Underbart!

Det blev alltså en lyckad dag med mycket inspiration i trevligt sällskap!

2 kommentarer:

  1. Underbart! Önskade att jag också var där, kram!

    SvaraRadera
  2. Sz DU är naturlig vacker!

    Vi saknar Suzan & Co ! Kram

    SvaraRadera