torsdag 24 november 2011

Har Ni saknat siffrorna?


I det här inlägget kommer Ni att få några eftersom jag inte bara var på en träning utan två!
Kl 17:11 klev jag på pendeltåget i Stockholm Central och letade efter Veronica på tåget. Jag hittade henne ganska snabbt och det var trevligt att ha lite tid att prata om det som har hänt de senaste veckorna.

Väl framme på Sydpoolen, bytte vi om och jag tog på mig pulsklockan för första gången sedan den 8 november. Det var verkligen på tiden och det kändes bra att äntligen få träna ordentligt.

Vi började med Box där jag kände mig trött redan efter första uppvärmningslåten... haha, men sen fortsatte ändå och vi körde mycket slag men även mycket sparkar. Jag fick det bekräftat som jag anat: jag ser galen och arg ut när jag boxas vilket delvis beror på att jag är väldigt fokuserad. Jag tar också i mycket vilket resulterade i en snittpuls på 149 och en maxpuls på 198 ikväll. Kaloriförbrukningen landade på 626 kcal. 

Efter boxen var det dags för kvällens andra pass: Cirkel. Vi var faktiskt hela 5 deltagare + instruktören som stannade kvar till nästa pass. Kul att se så många träningsvilliga människor! Detta pass var också tufft och precis som på boxen var vi många vilket gjorde det ännu roligare.

Både Veronica och jag gav järnet vilket gjorde att maxpulsen blev så hög som 205 slag/minuten. Snittpulsen blev något lägre än på boxen – 146 slag/minuten, vilket beror på att vi körde mer styrka på cirkeln, men jag gillar faktiskt styrketräning. Jag har insett under det senaste året att jag tycker om att lyfta vikter. Man kan självklart göra det på gymmet också, men jag föredrar gruppträningen då jag känner mig peppad att ge det lilla extra som jag inte skulle göra om jag själv gick till gymmet.

På detta pass förbrände jag 633 kcal, vilket betyder att jag sammanlagt gjorde mig av med 1259 och hoppades samtidigt att Veronica hade lyckats komma över 1000 förbrända kalorier under kvällen. Det gjorde hon: 1006 kalorier blev det för henne, grattis!


Att jag bränner mer beror på en rad olika saker, bland annat att jag säkert väger minst 15 kg mer så det krävs mer energi för att klara av övningarna... önskar verkligen att jag vägde mindre. Jag jobbar på det!

När jag packade väskan för kvällen i morse tänkte jag duscha på Sydpoolen, men pga alla kalorier jag förbrände kände jag att jag ville hem fort för att få i mig något. Magen hade protesterat annars. Så jag bad Veronica om skjuts, men eftersom jag bara hade mina vardagskläder med mig så blev outfiten på vägen hem lite speciell: 


Visst var jag läcker? Tur att jag bara behövde gå från omklädningsrummet till bilen och sedan från bilen till lägenheten och det var inte fler än 4-5 personer som såg mig så här ;o).

1 kommentar:

  1. Du är naturlig läcker! I bilden avspeglas en mode visning! Vacker.
    Kram / SKW

    SvaraRadera