tisdag 8 november 2011

Tuff kväll


Det var för fyra veckor sedan jag senast körde både Step och Latino på en tisdagskväll och det kändes idag. Det var riktigt tufft att köra dubbelt, men jag ångrar inte att jag deltog i båda klasserna. Det blev en lyckad kväll.

Jag började med Step där vi körde i 50 minuter. Hjärtat fick jobba hårt (maxpuls 178, snittpuls 156), knäna och armarna lyftes mycket för att aktivera flera muskler, låren arbetade och vi snurrade, hoppade och gjorde benböj. Ett bra pass med 622 kcal förbrända.

Sedan var vi kanske 5-6 personer från Step:en som stannade kvar i gruppträningslokalen i väntan på att Juan skulle dyka upp vilket han också gjorde. Han hade tänkt sig en intensiv dansklass idag med ingen paus mellan låtarna. Man fick dricka när man ville förstås, men musiken stannade aldrig vilket gjorde att pulsen hölls uppe.

Det kändes att jag hade kört Step innan. Kroppen var inte lika pigg, så jag tog kanske inte i lika mycket som vanligt, ändå förbrände jag flera kalorier än på passet innan, nämligen 746 kcal. Pulsen var som högst 184, medan jag hade en snittpuls på 153.

Efter passet var vi några som satt kvar vid entrén och pratade och det är alltid trevligt att snacka lite med de som man dansar med. Det är ett riktigt härligt gäng där man känner igen fler och fler och jag trivs väldigt bra.

Så det var en tuff kväll, men den var också rolig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar