torsdag 10 november 2011

Balanserad frukost


Hur jag lyckades med det vet jag inte, men när man tittar på kostcirkeln på högersidan, dvs min egen kostcirkel ser den exakt ut som den på vänstersidan som visar rekommendationen.

Självklart kan cirkeln komma att ändras under dagen beroende på vad jag äter, men jag fick ju en ganska bra start på dagen i alla fall.

Jag hade kanske kunnat äta lite flera kalorier, men magen känns bra (jag är varken hungrig eller jättemätt), och jag kompletterade frukosten med ett stort glas vatten också.

Man måste ibland påminna sig om att det kan hända att man känner sig hungrig fast man egentligen inte är det. Ofta hjälper det med ett glas vatten då.  

Glöm inte att dricka minst 1,5 liter vatten varje dag utöver det du dricker när du tränar t.ex!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar