fredag 4 november 2011

Efter inlämningen


Vi hade deadline kl 9 igår. Då skulle powerpoint-presentationen med hela projektet (med bl.a. diagram, ritningar, interiör-  och exteriörbilder) överföras till en dator som var kopplad till en projektor och modellen finnas på plats i rummet där presentationerna skulle äga rum.

Jag hade hoppats på att vi skulle vara bland de första som fick presentera för att sedan kunna slappna av och känna att projektet var slut. Självklart blev vi bland de sista. Vi fick presentera näst sist runt kl 16...

Men det gick bra, riktigt bra faktiskt! Lärarna var nöjda och gästkritikerna var också positiva. De gillade våra idéer för förskolan och även resultatet. Det var skönt att kunna luta sig tillbaka och lyssna på den sista presentationen med känslan av att vi har gjort ett bra projekt.

När presentationsdagen var slut var det några klasskamrater som påminde oss om att vi hade pratat om att vi skulle fira på något sätt efter slutkritiken. Men det var typ ingen som orkade. Alla var helt slut och vi bestämde oss för att skjuta upp firandet och gå hem och sova istället.

När jag satte mig på tåget var jag helt tom... ville bara komma hem och ta det lugnt. Gick ändå inte raka vägen hem utan hyrde två filmer:

Har Ni sett någon av dem?

Tänkte se en av dem innan jag skulla sova och den andra idag. Jag slocknade förstås innan jag ens rörde vid någon dvd-skiva. Strax innan kl 20 låg jag redan i sängen som jag hade knappt legat i de senaste dagarna och sov. Sov ungefär 12-13 timmar och känner mig fortfarande trött.

Denna fredag tänker jag relaxa: titta på filmerna, gå på Latino, äta tacos med Veronica och Mia och ha det väldigt trevligt.

Sedan har jag ytterligare 3 dagar att återhämta mig. Nästa projekt börjar inte förrän på tisdag. Jag hoppas kunna hitta min dygnsrytm, sova tillräckligt mycket, börja laga bra och nyttig mat igen och träna så som jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar